03 maart, 2013

Reisverslag Aruba

Mijn vakantie op Aruba. Benieuwd hoe het was en wat we gedaan hebben? Lees dan verder.

Maandag 18 februari
Daar gingen we dan, rond 8 uur 's ochtends richting Schiphol, mooie tijd om weg te gaan. Toen we half 10 aankwamen zagen we dat onze vlucht om 12:50 uur een uur vertraagd was. Balen dat we thuis niet even hadden gecheckt, maar het idee dat we naar een mooi land gingen maakte alles goed en op Schiphol rond lopen is ook geen straf, ik hou van mensen kijken haha.

In het vliegtuig hadden we zo'n entertainment ding met muziek, spelletjes en films erop. Wat een systeem voor lange vluchten, zo gaan 10 uren tenminste een beetje snel voorbij met 4 films, jammer genoeg waren er weinig echt 'leuke' films.

Na een tussenstop hebben gehad op Curacao kwamen we 21:00 uur aan Arubaanse tijd, in Nederland was het dus 2:00 uur. Rond 22:00 uur zijn aangekomen in het hotel en ingecheckt gingen we lekker naar onze kamer om te slapen. Mooie tijd om aan te komen, want dan kun je gelijk in het ritme komen. Dit was ons uitzicht, super mooi!

Dinsdag 19 februari
De eerste dag, zijn we 's ochtends bij de 'bijeenkomst' geweest om te kijken wat er allemaal te doen valt, daarna zijn we het hotel gaan verkennen, het strand en hebben we gezwommen. Bij de bijeenkomst hebben we 2 dingen gereserveerd om te gaan doen, 1 daarvan is best uniek om te doen, dit kun je lezen bij de vrijdag.

Woensdag 20 februari

1 van de dingen die we hebben gereserveerd bij de bijeenkomst was om naar een soort van prive eiland te gaan, met een mooi strand en waar je kunt snorkelen en op zo'n banaan kunt op het water. 9:00 uur vertrokken we en rond 10:00 uur waren we op het eiland. Je kon gratis eten en drinken, het was all inclusive. Het viel ons wel wat tegen, want het was super klein en het strand was minder mooi dan bij het hotel. Maar ja, we hadden tenminste wat te doen. Rond half 3 gingen we weer naar vaste wal. 's middags hebben we nog een stukje met onze Jeep gereden die we gehuurd hadden.

D
onderdag 21 februari
Ik vind het leuk, lekker rond crossen met een auto over het eiland. Op plekken komen waar je anders niet zult komen. De hele dag hebben we lekker rond gecrost.

Mijn vader heeft vroeger met een man gewerkt die geëmigreerd is naar Curacao. In 2004 zijn we daar voor het eerst in Curacao geweest en hebben we die man gezien, hier weet ik niks meer van. In 2009 zijn we weer is naar Curacao geweest en van te voren had mijn vader contact gezocht met die man. Hij woonde toen op Bonaire met zijn vrouw, die al een zoon had en hij heeft samen met zijn vrouw een dochtertje. We zijn toen met een binnenlandse vlucht naar Bonaire gevlogen, het was erg leuk.

Via via, (vanuit de supermarkt wereld) kwamen we te weten dat de vriend van mijn vader op Aruba werkzaam was. We hebben hem opgezocht en gevonden, erg leuk! We hebben met ze afgesproken voor zaterdag. We zijn ook nog even in Oranjestad wezen kijken. Bijna elke dag liggen daar wel 1 of 2 cruise schepen, in Oranjestad heb je daarom ook de duurste winkels zoals Louis Vuitton, Ralph Lauren enz.

Rond 16:00 uur zijn we weer naar het hotel gegaan en hebben we gezwommen in het zwembad. 's Avonds zijn we voor het hotel bij de boulevard wezen kijken, hier waren we al vaker geweest.

Vrijdag 22 februari
10:00 uur gingen we richting Oranjestad, 10:30 uur moesten we aanwezig zijn bij Sub Marine. We gingen met een boot richting de zee, waar een onderzeeër lag. Ja ja, we gingen met een onderzeeër. Super vet, aangezien je dat niet in veel landen kan doen. We hebben natuurlijk allerlei soorten visjes gezien en op 45 meter diepte hebben we wrakken zien liggen, erg bijzonder en apart. Om 13:00 uur waren we weer aan vaste wal en zijn we door Oranjestad gelopen. Op de namiddag hebben we op het strand gelegen.

Zaterdag 23 februari

's Ochtends hebben we lekker rustig aan gedaan en hebben we na het ontbijt een rondje gereden met de auto. Om 14:00 uur hadden we afgesproken met de vriend van mijn vader. We hebben een strandje opgezocht en daar hebben we met zijn allen gezeten. Zijn dochter had een leuke Chihuahua, ik ben gek op dieren hah. Dat meisje was ook een schatje, ze kende me niet meer van de vorige keer, ze is ook pas 8. Na een tijdje samen met hun te zijn, was ze al helemaal vertrouwd en hield al de hele tijd mijn hand vast. 's Avonds zijn we met hun uiteten geweest.

Zondag 24 februari
Een dag met de auto erop uit, door de zandheuvels en gaten, we zijn ook weer even in Oranjestad wezen kijken. Op de namiddag natuurlijk weer even bij het zwembad gelegen. Ook kijken we elke avond in de bar bij het hotel, waar elke keer iets te zien is. Dan weer een avond Karaoke, Salsa avond enz.

Maandag 25 februari
De dag van vertrek, gelukkig pas 17:30 uur 's avonds (Arubaanse tijd natuurlijk). 's Ochtend zijn we even van 9:30 tot 12:00 uur wezen crossen over de zandwegen en heuvels  De rest van de dag was een rustig strand, zwembad dagje. En dat was funest, om rond 13:00 uur de zon te gaan liggen. Oh, wat had ik last van mijn benen en schouders haha. Om 21:00 uur 's gingen we in het vliegtuig richting huis..

Dinsdag 12:00 uur Nederlandse tijd zijn we aangekomen in Nederland. Toen hebben we gelijk de hond opgehaald en waren we rond 15:00 uur weer thuis. 16:00 uur gingen we weer weg op een verjaardag, wel lief dat we 's avonds bij hun konden eten. De woensdags hadden we alle 3 al vrij genomen, aangezien we maandag op dinsdag 33 uur geen slaap gehad hadden. Die 10 uur durige vlucht en 5 uren tijdsverschil hakt er dan wel in. Donderdags ben ik ook nog thuis gebleven, om even uit te rusten.

Ben jij wel is op vakantie geweest in de Nederlandse Antillen?

21 opmerkingen:

1. Wauw wauw wauw, wat een super mooie foto's! Als ik dat zo allemaal zie, moet ik daar echt een keer naartoe! Liefs

BeantwoordenVerwijderen
  2. wat een leuke foto's, ziet er heeeerlijk uit!

3. WAUW!
    Wat een prachtige vakantie!

BeantwoordenVerwijderen
  4. OH.MY.GOD in een onderzeer,hoe vet !?
    en die eerste fotto met die ezel vind ik zo lief !
    nu ben ik toch wel een beetje jaloers hoor,zucht ...

BeantwoordenVerwijderen
  5. Wauw, super gaaf en mooie foto's!

6. Wauwie, wat klinkt dat geweldig! En zo ziet het er ook zeker uit! Het lijkt me nog mooier om er te zijn. Lijkt me heel gaaf om er eens heen te gaan!

7. Jeetje, wat ziet het er daar prachtig uit!
    Ik zou daar ook wel een keer heen willen! :)

xoxo
    www.its-dash.blogspot.com

BeantwoordenVerwijderen
  8. Ziet er echt goddelijk uit! En wat een leuke foto's! Zo te zien heb je genoten!

9. Wauw, wat leuk en super gaaf allemaal!

10. Ow wat heeeerlijk! En zo gaaf dat jullie in een onderzeeër zijn geweest!

BeantwoordenVerwijderen
  11. Wow, wat onwijs gaaf en wat een mooie foto's.
    Nu wil ik er ook écht heen.

x

Chicks About Fashion

BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat ontzettend tof! En ook die foto's... je wil niet weten hoe graag ik nu naar Aruba wil haha :D

13. Wauw wat een prachtige foto's, en heel gaaf dat je in een onderzeeër bent geweest!!

14. Super gaaf zeg! Jullie uitzicht was ook prachtig!

BeantwoordenVerwijderen
  15. Prachtige foto's! Wat een gave vakantie!

16. Ik ben ook op Aruba geweest. Prachtig eiland!

17. Superleuke foto's, en wat een mooi hotel! En gaaf, zo'n onderzeeër, wil ik ook graag een keer doen!

BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een zonnige foto's, is het al zomer?! Ik ben er nog nooit geweest!